15 december 2010

dag 19

mitt syskon

som alla kanske redan vet så har jag 3 syskon, 3 underbara syskon.

men jag tänker skriva om min storasyster, som bor hela 150 mil ifån mig, hon bor i hamburg och jobbar som en au pair, och för den som inte vet vad det är så är det när man tar hand om barn när föräldrarna tillexempel är på jobbet, eller om familjerna har mycket hemma.

min stora syster har inte haft det särskilt lätt i sina sista år, men trots allt så har hon stått upp och ingenting har kunnat brytit ner henne, ska jag vara ärlig så är frida den absolut starkaste människan jag känner, och nu menar jag inte stark utifrån, muskler blablabla.. utan stark inombords, eller ja, självklart skulle hon kunna brotta ner vilken människa som helst, men det jag ville komma fram till är att jag aldrig har stött på någon som har en sån stark personlighet, jag är otrolgit stolt att få ha henne som min egna storasyster, hon har så mycket som ingen annan har, hon finns alltid där, och stöttar alltid och sätter oss syskon före allt annat.. den här tjejen förtjänar det absolut bästa i hela världen, och jag önskar att jag kunde ta allt som gör ont i henne och föra över det till mig, jag skulle faktsitk göra vad som helst, för dig, min fina stora syster.

snart kommer du hem och jag saknar dig så, saknar att få skratta med dig, att prata skit med dig, berätta hemlisar för dig och lyssna på hemlisar.

minns du när vi var liten och låg i din säng och jag alltid sa ''frida, kan du inte berätta någonting jag inte vet?'' jag minns den gången du berättade att du hade pussat dennis nilsson, och jag minns hur äckligt jag tyckte det var, alla gånger du berättade att ni hade kört sanning och konsekvens på skolan, alla gånger du hade hittat på saker som jag tillslut alltid fick veta, och som jag ville göra likadant när jag blev äldre..
du var min förebild, allt du gjorde ville jag göra lika dant.

minns du när vi låg ute i solen alla sommar kvällar och drack sockerdricka med jordgubbar i? alla gånger vi har lekt arga gubben, och när vi lekte häst i hage och du blev alltid så arg på mig för att jag ville att min häst skulle heta blixten, men du tyckte det namnet var så fult, men carina, (våran faster) berättade för dig att vi hade ju en varsin häst och det var jag som bestämde vad min häst skulle heta, så fick du bestämma vad din häst skulle heta, men då vart du så arg så då blev det inge mer lek den dagen, du ville bestämma vad båda hästarna skulle heta, haha åh vad söt du är.

jag skulle kunna sitta och skriva flera sidor om minnen vi har, men jag känner att det räcker så här.
& någonting som är så himla skönt är att vad som än händer, så kommer jag alltid ha dig vid min sida, du kommer aldrig någonsin svika mig, det vet jag, du är en av de få människorna som jag verkligen litar på.
det viktigaste för mig är att du ska må bra, jag skulle aldrig kunna leva ett liv utan min dig.

jag älskar dig tusen varv runt jorden och tillbaka igen.




du är den finaste systern på hela jorden


4 kommentarer:

  1. Ja de va ÄKTA syskonkärlek de...riktigt riktigt fint moa..<3

    SvaraRadera
  2. gumman, du är ovärderlig för mig... jag älskar dig jättemycket min lilla hasselnöt! vi ses på måndag. MASSOR av kärlek!

    SvaraRadera
  3. fint!!!! idag ska ja äntligen få träffa henne! glad e ja :D

    SvaraRadera
  4. Awwww!!! nu fick du mig att börja grina Moa :)

    SvaraRadera

tack! :)